Leo Houkamp

20 december 2016

Posted in Bedrijven en Bedrijfsleven

Als succesvol ondernemer wil Leo Houkamp graag zijn kennis en ervaring delen met andere ondernemers. Dit doet Leo Houkamp als programmaontwikkelaar, schrijver en organisator van borrels. Leo Houkamp heeft als missie om iedereen succesvoller te laten zijn en heeft dankzij zijn eigen proces van vallen en opstaan veel praktijkkennis verworven. Leo Houkamp is naast ontwikkelaar van verschillende televisieprogramma’s ook exploitant van vier hotels in zowel binnen- als buitenland.

Leo Houkamp en zijn werk

Leo Houkamp is opgegroeid in een arbeidersfamilie. Na zijn middelbare school heeft hij aan de universiteit een diploma behaald in het Nederlands recht. Vervolgens is hij zich gaan specialiseren in het ondernemerschap en dat ging Leo Houkamp goed af. Hij runt momenteel vier hotels en verscheidene succesvolle mediaconcepten. Daarnaast deelt hij zijn kennis en ervaring met zowel organisaties als individuen om zo deze mensen te helpen succesvoller te worden.

In de programma’s van Leo Houkamp is één van de thema’s die continu terug te vinden is trends. Dit valt terug te zien in bijvoorbeeld het programma Succes aan tafel, waarbij ondernemers worden geïnterviewd en met elkaar in discussie gaan over actualiteiten en trends in hun sector. Daarnaast heeft Leo Houkamp ook het programma Verbouwingstrends ontwikkeld. In dit programma wordt de kijker geïnformeerd over ontwikkelingen en trends op het gebied van wonen, verbouwen, verhuizen, inrichten en aanpassen van woon- en kantoorinrichtingen. Natuurlijk is ook hier de nadruk sterk gelegd op het bedrijfsleven en komen veel vakmensen aan het woord. Zoals vaak in de televisieprogramma’s van Leo Houkamp komen wekelijks verschillende thema’s aan het bod in het programma Verbouwingstrends. Op basis van de informatie en aan de hand van handige tips en praktische tricks kunnen de kijkers vervolgens zelf aan de slag.

Naast programma’s op televisie zoals Verbouwingstrends, draagt Leo Houkamp ook op vele andere manieren bij aan het vergroten van de successen van ondernemers en bedrijven. Zo organiseert Leo Houkamp vier maal per jaar Leo’s borrel, waar de beste internationale DJ’s en vele mediamensen bij aanwezig zijn. Op deze manier laat Leo Houkamp zien hoe succesvol ondernemerschap eruit kan komen te zien.

Ook heeft Leo Houkamp hier zelf een tweetal boeken over geschreven, genaamd de succesfactor en Succes in 7 stappen.

De visie van Leo Houkamp is dat succes een keuze is en hij helpt daarbij ondernemers om deze keuze uit te dragen. Zijn missie is dan ook om zo veel mogelijk bedrijven en individuele ondernemers te kunnen helpen succesvoller te ondernemen. Deze missie en visie wordt teruggevonden in al het werk van Leo Houkamp.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn