Maximaliseer de potentie van je website met een SEO specialist

28 augustus 2017

Posted in Webdesign en Webdevelopment

Alles draait in de wereld van het internet om gezien en gevonden worden. Je website moet dus opvallen. Dat betekent echter niet dat je een website moet bouwen met veel flash en kleur. Hoewel dit niet per se verkeerd is, gaat het toch vooral ook om het ‘behagen’ van Google. Je moet het internet zien als een aparte virtuele wereld waar allerlei wetten en regels actief zijn. Google is als het ware de toezichthouder die ervoor zorgt dat alle websites zich aan de regels houden. Google is ook ‘degene’ die websites beloont voor goed gedrag. Dit zijn allemaal metaforen, maar het schept wel een duidelijk beeld van wat je moet doen. Je wilt immers bezoekers naar je website brengen. En aangezien mensen gebruik maken van Google, moet je ervoor zorgen dat mensen jouw website vinden als ze gebruik maken van de zoekmachine. Daar heb je dus een SEO specialist voor nodig. SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie. Dit betekent dat de link tussen jouw site en de zoekmachine wordt geoptimaliseerd. 100% optimalisatie zou betekenen dat jouw website altijd bovenaan de lijst met zoekresultaten staat. Een belangrijk onderdeel is het gebruik van de juiste keywords. Wat voor product verkoop je via de website en welke keywords gebruiken klanten? Als je weet welke sleutelwoorden en sleutelwoord combinaties gangbaar zijn, dan kun je daar via de SEO specialist gebruik van maken. Dat is uiteraard mooi, want op die manier zullen de klanten jouw website des te sneller vinden. Als je de verkeerde keywords gaat selecteren, dan kun je wel nagaan dat er geen enkele bezoeker op jouw website terecht komt. Je gaat dan ook altijd in gesprek met een SEO specialist van het online marketingbureau. Samen kunnen jullie dan de beste keywords verzamelen die leiden tot de beste optimalisatie. Ook combinaties van zoekwoorden kunnen gebruikt worden. Vaak zoeken mensen bijvoorbeeld naar een goedkope optie en voegen daarom termen als ‘goedkoop’ of ‘voordelig’ toe aan het artikel waar ze naar op zoek zijn. Ze typen dan niet alleen ‘schoenen’, maar ‘goedkope schoenen’. Een SEO specialist weet natuurlijk wat de gangbare zoekmethoden zijn en is dus gemakkelijk in staat om de juiste keywords te selecteren.

De verschillende stappen van online marketingbureau afdelingonline.nl

Mocht je op zoek zijn naar een online marketingbureau, dan kun je gebruik maken van de diensten van afdelingonline.nl. Je kunt dan in ieder geval rekenen op 6 verschillende diensten die er gezamenlijk voor zorgen dat jouw website in de schijnwerpers terecht komt. Het online marketingbureau gaat dan ook als volgt te werk:

  1. 0-meting
  2. Keyword research
  3. Copywriting
  4. Linkbuilding
  5. Google Analytics
  6. Maandelijkse rapportage

De 0-meting is bedoeld om inzicht te krijgen in je startpunt. Het kan best zijn dat je website er al goed voor staat en een 0-meting kan gebruikt worden om de vorderingen in kaart te brengen. Tevens wordt er gekeken naar de concurrentie. Keyword research is hierboven al besproken. Copywriting heeft te maken met het schrijven van goede teksten op basis van de zoekwoorden die zijn geselecteerd. Linkbuilding is een techniek waarbij er zoveel mogelijk links gecreëerd worden die naar jouw website verwijzen. Aan de hand van de 0-meting worden de doelen opgesteld en tijdens de vijfde fase controleert het online marketingbureau de haalbaarheid van deze doelen. Tot slot wordt je elke maand op de hoogte gehouden van alle vorderingen.

Maak gebruik van de expertise van een online marketingbureau en zet je website op de kaart

Het is altijd verstandig om gebruik te maken van professionele hulp. Dus als je een SEO specialist nodig hebt, neem dan contact op met afdelingonline.nl.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn