Vier redenen voor het geven van een relatiegeschenk

31 juli 2018

Posted in Cadeau en Relatiegeschenken

Het geven van een relatiegeschenk valt natuurlijk altijd in goede aarde. Maar waarom en wanneer verstuurt u deze? Hieronder staan vier redenen waarom u een relatiegeschenk moet geven en wat de voordelen hier van zijn:

1. Naamsbekendheid genereren
Het belangrijkste wat een relatiegeschenk, ook wel giveaway genoemd, doet is naamsbekendheid genereren. Staat u op een beurs, open dag of ander evenement? Neem dan bijvoorbeeld bedrukte pennen, notitieboekjes, polo’s of tassen mee en leg deze op uw stand. Bezoekers zullen deze giveaways gegarandeerd meenemen, wat er voor zorgt dat uw naam dus bekendheid krijgt. Relatiegeschenken hebben gemiddeld een lange levensduur, zeker als ze functioneel zijn. Neem bijvoorbeeld een kalender of notitieboekje, bedrukt met uw naam of logo. Deze relatiegeschenken hebben meerdere pagina’s en dus ook meerdere ‘contactmomenten’ met uw bedrijf. U kunt 1000 flyers laten bedrukken, die na eenmaal lezen worden weggegooid, of u kunt 1000 notitieboekjes van bijvoorbeeld 90 pagina’s laten bedrukken met uw naam of logo. Driemaal raden welk van de twee een stuk effectiever is?

2. Persoonlijk klantrelatie ontwikkelen of verbeteren
U bent blij met uw klanten en wilt ze natuurlijk behouden. Wilt u uw klant ergens voor bedanken? Of heeft u een fout gemaakt en u wilt uw excuses daarvoor aanbieden? Laat een relatiegeschenk bedrukken en stuur deze naar uw klanten. Ze zullen uw relatiegeschenk zeker waarderen. Of dit nu een gegraveerde pen is of een full colour bedrukte handdoek. Uit onderzoek is gebleken dat bestaande klanten vaker een herhaalorder of nieuwe bestelling plaatsen als ze persoonlijke aandacht krijgen. Een relatiegeschenk kan hier zeker bij helpen.

3. Doelgericht klanten targetten
U kunt doelgericht uw klanten targetten met relatiegeschenken. Wilt u bijvoorbeeld een nieuw product promoten bij uw klant. Laat een bijpassend relatiegeschenk bedrukken met uw naam of logo en voeg deze bij het product toe. Ook als u aan productmailingen doet, zijn relatiegeschenken een erg effectieve toegevoegde waarde. Als u iets extra’s geeft, is de klant meestal ook bereid om iets extra’s aan u terug te geven.

4. Een relatiegeschenk ontvangen is altijd positief
De belangrijkste reden is dat een relatiegeschenk altijd positief wordt ontvangen. Een gratis cadeau ontvangen is altijd leuk namelijk en iedereen wordt daar blij van. Laat daarom relatiegeschenken bedrukken met uw naam of logo en zorg dat uw klanten positief over uw bedrijf denken. Als klanten positief zijn over uw bedrijf zullen zij uw bedrijf eerder aanraden in hun netwerk. En positieve mond-tot-mondreclame is nog altijd de beste reclame voor uw bedrijf.

Bent u op zoek naar de kwalitatief goede relatiegeschenken, voor een scherpe prijs? Bestel dan uw relatiegeschenken bij BudgetGift.nl. BudgetGift staat voor kwaliteit, service, ervaring en een goede prijs.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn