Eherkenning is DigiD voor bedrijven

23 juni 2017

Posted in Bedrijven en Bedrijfsleven

Als burger hebt u ongetwijfeld een DigiD account. Dat hebt u nodig om diverse overheidszaken te regelen via de sites van de overheid. Denk aan de Belastingdienst, DUO, het aanvragen van particuliere bouwvergunningen of als u wilt inburgeren. U kunt dit account gratis opvragen via de daarvoor bestemde gratis en de gegevens zullen vervolgens door DigiD verstrekt worden. Voor bedrijven is er ook een online account: eherkenning. Eherkenning kunt u niet bij een overheidsinstantie zoals DigiD opvragen, maar doet u in de commerciële sector. U raadt het dus al: eherkenning aanvragen gaat u geld kosten. Maar dit bedrag valt aanzienlijk mee en als uw eherkenning is aangevraagd dan kunt u er minstens 5 jaar gebruik van maken. Er zijn verschillende niveaus beschikbaar en u kunt kiezen tussen een keur aan aanbieders, elk met hun eigen tarieven. Wij willen u graag helpen bij het vinden van een interessante aanbieder waar u vrijwel direct een account kunt aanvragen. Klinkt u dat als muziek in de oren en is er haast bij geboden omdat u bijvoorbeeld een belangrijke vergunning bij de overheid wilt aanvragen? Kijkt u dan op eherkenningaanvragen.nl en vul het contactformulier in met uw bedrijfsgegevens, e-mailadres en een korte omschrijving waar u het account zoal voor wilt gebruiken.

We helpen u graag met het aanvragen van eherkenning

Op basis van de door u verschafte gegevens kunnen we snel bepalen welke eherkenning u nodig hebt. In principe is de variant “2+” meer dan voldoende voor elk willekeurig bedrijf. Voor de meeste overheidssites waar u met eherkenning kunt inloggen volstaat 2+ namelijk. Bij het desbetreffende eLoket kunt u in de toekomst uw inlognaam en wachtwoord invullen. Dan zal er een beveiligingscode worden gevraagd die per sms naar uw smartphone wordt gezonden. Deze dubbele beveiliging zorgt ervoor dat niemand zomaar kan inloggen als ze bijvoorbeeld aan uw gegevens zijn gekomen. Er zijn enkele voorwaarden waar u aan moet voldoen voordat de eherkenning wordt goedgekeurd:

  • Uw bedrijf of instelling moet zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
  • U betaalt voor de aanschaf en het gebruik van een eHerkenningsmiddel.
  • Houdt er aldus rekening mee dat er een variatie bestaat qua betrouwbaarheidsniveau. De meeste zaken vallen onder de 2+ regeling.
  • En na ontvangst kunt u vrijwel direct inloggen om uw zaken te regelen.

Nadat uw aanvraag bij ons binnen is, mag u er wel vanuit gaan dat u binnen 2 uur al een reactie krijgt. We zoeken naar de beste optie en het bedrijf waar u tegen een scherpe prijs de eherkenning kunt aanvragen. U krijgt een link die u daar naartoe brengt zodat u in een aantal eenvoudige stappen het proces kunt afronden. In principe betaalt u direct voor uw account en u kunt het bedrag uiteraard via een bekende betaalservice overmaken. Denk daarbij aan PayPal, iDEAL of uw credit card.

We adviseren u over het bedrijf waar u een aanvraag kunt indienen

Wij zorgen ervoor dat u nooit teveel betaalt. Gemiddeld zijn de kosten ongeveer 75 euro per 5 jaar, dus slechts 15 euro per jaar. Dat valt aanzienlijk mee. Hebt u nog vragen over deze vorm van zakendoen? Wilt u weten op welke sites u gebruik kunt maken van uw gloednieuwe account? Of bent u benieuwd naar onze werkwijze? Kijk dan op onze website rond, u vindt er talloze pagina’s boordevol informatie zodat u in uw eigen tijd de kat uit de boom kunt kijken. Wilt u liever persoonlijk advies? Neem dan even contact met ons op door een e-mail te sturen. En vergeet niet om de site te onthouden zodat u geen enkele blogpost meer zult missen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn