Youtube adverteren

12 september 2017

Posted in Webdesign en Webdevelopment

Er zijn tegenwoordig uiteenlopende manieren waarop je online kunt adverteren en een daarvan is Youtube adverteren. Waar je echter bij veel andere mogelijkheden een afbeelding aflevert, werkt dat bij Youtube adverteren net even anders. Je bent vast wel bekend met deze vorm van social media. Het is tegenwoordig de manier om filmpjes met elkaar te delen en zo dus van de meest uiteenlopende dingen op de hoogte te blijven. Tegenwoordig is er dus de mogelijkheid om te kiezen voor Youtube adverteren, maar dit werkt wel wat anders dan bijvoorbeeld advertenties die je voor televisie aan zou leveren.

  • Minder beperkingen in lengte
  • Maak je punt meteen aan het begin
  • Mensen kunnen makkelijker de advertentie overslaan

Als jezelf regelmatig op Youtube zit, dan weet je dat je hier vaak de keuze krijgt om de advertentie na aan aantal seconden over te slaan. Je wilt natuurlijk als betalende adverteerder niet dat dat met jouw advertentie gebeurt. Je wilt mensen ermee interesseren en hopelijk kopen ze vervolgens jouw product en/of dienst. Daarom is het heel erg belangrijk dat je eigenlijk al direct in de eerste paar seconden de interesse van de kijker wekt en daarmee dus voorkomt dat ze meteen doorklikken naar de video die ze eigenlijk willen zien.

Meer halen uit Youtube adverteren

Het klinkt nu misschien heel erg ingewikkeld om het Youtube adverteren succesvol te maken, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Zeker niet als je de hulp inschakelt van Team Nijhuis. Zij weten precies hoe je de beste promotionele video kunt maken voor ieder social media platform. Van Facebook tot Twitter en van Instagram tot Youtube. Wil jij graag kiezen voor Youtube adverteren? Pak dit dan op de juiste manier aan en neem contact op met Team Nijhuis. Zij nemen graag met je door wat de verschillende mogelijkheden zijn waar je voor kunt kiezen en wat jouw rol hierin is. Natuurlijk kunnen zij hier de promotionele video voor je maken, maar het is uiteraard natuurlijk het belangrijkst dat de video een goede reflectie is van jou en je bedrijf. Dit staat bij Team Nijhuis dan altijd op nummer een. Neem bijvoorbeeld de lengte van de video. Waar je bij sommige platforms je aan een bepaalde tijd moet houden, heb je daar bij Youtube adverteren iets meer vrijheid in. Hou er echter altijd rekening mee dat je betaalt voor de volledige tijd, ook als mensen de video niet helemaal bekijken. Het kan dus zeker voordeliger zijn om de boodschap die je wilt overbrengen, kort maar krachtig te houden.

Bekijk je eigen video

Met de promotionele video is het in eerste instantie natuurlijk belangrijk dat jij er tevreden over bent, maar vergeet ook zeker de doelgroep van de video niet. Denk je dat zij er net zo van zullen genieten en zal het ze aansporen om jouw product (en/of dienst) te kopen? Misschien wil je ze wel simpelweg naar je website hebben. Een van de belangrijkste dingen bij Youtube adverteren is dat je vanaf het begin duidelijk maakt wat je wilt dat de kijker doet. Op die manier heb je meteen je punt duidelijk gemaakt en de mensen die blijven kijken hebben dan vaak al interesse en daar kun je dan verder op inspelen. Bij Team Nijhuis hebben ze een ruime ervaring met het maken van video’s voor Youtube adverteren. Wil jij dit dus in een keer goed aanpakken? Neem dan vandaag nog contact met ze op en ga het gesprek met ze over wat zij voor je kunnen betekenen. Ook kun je het gratis digital marketing review aanvragen op de website.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn