Incasso

21 augustus 2017

Posted in Financiën en Verzekeringen

Een incasso uit laten voeren is altijd een moeilijke stap, waar u pas tot over wilt gaan als het echt moet. Daarom werken wij bij CrediFin Nederland altijd discreet en werken wij samen met u en uw debiteur om tot een geschikt oplossing te komen, zodat u snel kunt beschikken over uw geld. Dat begint al bij een laatste aanmaning, een manier om uw debiteur te laten betalen zonder dat u daarbij uw klantrelatie op het spel zet. Daarna is het mogelijk om ons in te schakelen voor het actief innen van uw incasso, wat dus betekent dat we voor u aan de slag gaan om de debiteur te bereiken en de situatie op te lossen. Daarbij gebruiken wel alle middelen die wij tot onze beschikking hebben, zoals SMS, whatsapp en zelfs social media. Daarnaast kunt u gebruik maken van Aangetekende E-mail, een unieke manier om uw debiteuren te bereiken. Wat voor incasso u dus ook heeft, bij CrediFin Nederland weten wij er raad mee.

De juiste incasso afhandeling

Een laatste aanmaning is in Nederland verplicht sinds 2012 en is een vereiste voordat u over kunt gaan op het inschakelen van een incassobureau. Wij kunnen voor u de laatste aanmaning versturen, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over de juridische basis. Wij kunnen de laatste aanmaning ook versturen via Aangetekende E-mail. Een Aangetekende E-mail heeft dezelfde juridische waarde als aangetekende post, maar geeft daarnaast de aanmaning meer kracht en resulteert in onze ervaring vaak in een snellere betaling. Nadat u een laatste aanmaning heeft verstuurd en uw debiteur nog steeds niet betaald heeft, kunt u overgaan tot het laten uitvoeren van een incasso-opdracht door CrediFin Nederland. Wij overleggen met u wat de beste manier is om deze situatie op te lossen, aan de hand van uw persoonlijke voorkeur en uw eigen ervaring met de klant.

Een incasso afhandelen met Aangetekende E-Mail

Een incasso versturen kan ook met Aangetekende E-mail. Hierbij sturen we ook een iDeal betaalmogelijkheid mee, zodat de klant direct kan betalen. De ervaring leert dat klanten vaak de mail binnen 30 minuten openen en veel sneller betalen dan bij gewone aangetekende post. Ook voorkomt het de discussie of de incasso wel degelijk ontvangen is, omdat we dat gewoon kunnen zien in ons systeem. Aangetekende E-mail is dus een heel krachtig middel, dat uw incasso’s een stuk efficiënter maakt. Naast dat wij Aangetekende E-mail gebruiken om contact te leggen met uw debiteur gebruiken wij ook andere middelen. Contact met de debiteur is in onze ogen het belangrijkst, want op het moment dat er contact gelegd is kunnen we gezamenlijk op zoek naar een oplossing. Soms kan een debiteur simpelweg niet betalen, of speelt er een ander conflict. Het voordeel van het inschakelen van een incassobureau is dat wij in deze situaties de tussenpersoon zijn en dus vaak eerder een oplossing kunnen bieden. Besluit u over te gaan tot het incasseren van uw rekening, dan geldt bij ons een 100% No cure No pay regeling. Kunnen wij dus niet uw geld incasseren bij uw debiteur dan betaalt u dus ook niks. Zijn we wel in staat om uw geld te incasseren dan betaalt uw debiteur de incassokosten, zoals dat ook wettelijk geregeld is. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over de kosten, want die worden in principe volledig op de debiteur verhaald. Een incasso laten uitvoeren door https://www.credifin-nederland.nl/ is dus zonder risico, al roepen we u wel op om niet zomaar tot een incasso over te gaan, want ook uw klantrelatie speelt uiteraard mee. Heeft u interesse in het laten uitvoeren van een incasso of heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op, want wij vertellen u graag over hoe wij te werk gaan.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn